قیمت جهانی نفت امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

قیمت جهانی نفت امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۴۶ سنت رسید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۶۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه کاهش یافته است. اطلاعات صنعتی نشان می‌دهند ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا به طور غیر منتظره‌ای افزایش یافته که نگرانی در مورد عرضه جهانی نفت را خنثی می‌کند.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.03 درصد کاهش به 76 دلار و 46 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 3 سنت معادل 0.04 درصد کاهش 73 دلار و 17 سنت معامله می‌شود.


آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات گازی این کشور در هفته گذشته افزایش داشته است.


بدین ترتیب قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی کاهش یافته است. هم نفت برنت و هم نفت آمریکا در معاملات روز گذشته افزایش قیمت داشتند.

  

موسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور 176 هزار بشکه در هفته منتهی به دوم ماه اوت افزایش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران رویترز انتظار یک کاهش 700 هزار بشکه‌ای را داشتند.


ذخایر بنزین این کشور هم 3.313 میلیون بشکه افزایش یافته‌اند، در حالی که انتظار یک کاهش یک میلیون بشکه‌ای می‌رفت. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد ذخایر نفتی این کشور امروز منتشر خواهد شد.


قیمت نفت برنت در روز دوشنبه به پایین‌ترین رقم از اوایل ژانویه و قیمت نفت آمریکا تا کمترین رقم از ماه فوریه کاهش یافته بود. افزایش نگرانی در مورد رکود احتمالی اقتصاد آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نفت دنیا از عوامل این کاهش قیمت بود.


اما تنش‌ها در خاورمیانه نگرانی در مورد عرضه نفت را افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت این شاخص‌های نفتی در روز سه‌شنبه پس از سه روز کاهش قیمت شد.


ترس از حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی به دنبال ترور رهبر حماس در این کشور نگرانی در مورد گسترش جنگ در خاورمیانه را افزایش داده است.


تحلیلگران عقیده دارند هرگونه گسترش درگیری در خاورمیانه باعث مختل شدن عرضه نفت منطقه خواهد شد.


کاهش تولید میدان نفتی شراره لیبی هم بر نگرانی در مورد کمبود عرضه افزوده است.


اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد ذخایر جهانی نفت حدود 400 هزار بشکه در روز در نیمه اول سال جاری میلادی کاهش یافته است. این اداره پیش بینی می‌کند ذخایر جهانی حدود 800 هزار بشکه در روز در نیمه دوم سال پایین بیایند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار